Achter onze HV Zwolle logo zit een heel mooi verhaal. Een verhaal / filosofie dat door leden van onze vereniging met hun creativiteit is bedacht en daarmee de huidige logo langzamerhand als puzzelstukjes tot stand is gebracht. Deze filosofie en de ontwikkeling van de totstandkoming van onze logo is hieronder na te lezen.
Ook is het verhaal in een diavoorstelling te volgen.
"Huidige trends tonen aan dat een logo versimpeld is tot een icoontje, een woord en slechts één kleur of een select aantal kleuren heeft."
"Ook deze logo's zijn succesvol. Ze hebben een vorm of een restvorm, als je beter kijkt zie je meer...."
"Weer andere logo's hebben een eigen lettertype, weer in 1 of twee kleuren."
Kernwaarden van de nieuwe vereniging! Dit stond als basis van het ontwerp, zeven kernwaarden.
"Twee vormen (verenigingen) in 2 kleuren, die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben..."
"...worden geleidelijk..."
"...samengevoegd tot één, met in de restvorm de letters H en V."
"Als je de kleuren rood en geel mengt, krijg je oranje."
"De richting van de bal moet omhoog, ambitie! Vandaar dat het logo getilt wordt..."
"Streepje 1. Kernwaarde: Gezelligheid."
"Streepje 2. Kernwaarde: Ambitieus."
"Streepje 3. Kernwaarde: Sportief."
"Streepje 4. Kernwaarde: Passie."
"Streepje 5. Kernwaarde: Plezier."
"Streepje 6. Kernwaarde: Saamhorigheid."
"Streepje 7. Kernwaarde: Trots."
Alle zeven kernwaardes zijn symbolisch weergegeven, maar de stippellijn is ook een negen meter lijn.
Met wat fantasie is het ook een smiley! (:
"Na de fusie is deze verening de enige en grootste handbalvereniging van…… Zwolle!"
"..en daar zijn we trots op!"
Het logo wordt gecompleteerd met een skyline met:
- Peperbus
- IJsseltoren
- Mastenbroekerbrug
- Passiebloem
- Stadhuis
- Sassenpoort
"Door het logo compleet in het Zwols blauw te maken, lijkt het nog strakker!"
"Uiteindelijk mag natuurlijk de verenigingssponsor niet ontbreken!"