• Onze club - Missie, Visie en Kernwaarden

Bij HV Zwolle moet iedereen op zijn of haar eigen niveau kunnen handballen.

Missie

HV Zwolle is een ambitieuze en gezellige handbalvereniging met een open en ondernemende cultuur, waar prestatie, plezier en persoonlijke ontwikkeling centraal staan.

Topsport en breedtesport gaan hand in hand samen!

HV Zwolle:

• biedt een warme, gezonde en veilige sport omgeving waar iedereen zich thuis voelt en graag (terug) komt.
    • realiseert dit met betrokken vrijwilligers en een professionele organisatie.
    • zet zich in voor de sportieve en persoonlijke ontwikkeling van haar leden en inspireert hen om steeds het beste uit zichzelf te halen.
    • geeft hierbij het goede voorbeeld door het continu verbeteren van alles wat zij haar leden, bezoekers en partners aanbiedt.
    • stelt zich actief op richting haar maatschappelijke omgeving.

Kernwaarden

Bij HV Zwolle staan de volgende waarden centraal:

• Sportieve en persoonlijke ontwikkeling
    • Prestatie en plezier
    • Open, veilig en gezellig
    • Ambitieus, doelgericht en ondernemend

Deze waarden vormen de identiteit van onze vereniging. Zij maken duidelijk wat voor vereniging wij zijn en wat wij willen uitstralen.

• Vereniging

Welkom bij de leukste handbalvereniging in Zwolle! HV Zwolle!!!

Per 1 juli 2016 is de HV Zwolle ontstaan vanuit een fusie tussen de Zwolse Handbalverenigingen SV Tyfoon en SV Zwolle. Onze jonge vereniging kent daardoor een rijke Zwolse handbal historie.
    SV Tyfoon is op 25 november 1964 opgericht en SV Zwolle een half jaar later op 24 november 1965.

De fusie was noodzakelijk om de handbal in Zwolle naar een hoger plan te brengen. Met respect voor onderstaande kernwaarden heeft de vereniging als doel om top- en breedte handbalsport aan te bieden. Onze leden moeten met plezier op zijn of haar niveau spelen.

Kernwaarden HV Zwolle:

• Gezellig
    • Ambitieus
    • Sportief
    • Passie
    • Plezier
    • Saamhorigheid
    • Trots

HV Zwolle is een handbalvereniging met een totaal ongeveer 250 leden en vrijwilligers.
    Wij spelen onze wedstrijden in de blauw witte kleuren; de kleuren van de stad Zwolle.

Wij zijn een ambitieuze vereniging die naar voren kijkt op vele vlakken. Ontwikkeling van het technisch handbal staat voorop en om dit te realiseren is het noodzakelijk te zoeken naar nieuwe verdienmodellen. Het participeren met andere (sport)verenigingen en maatschappelijke partijen is hierin een vereiste.

• Clubgegevens

Kleinlogo
    RouteOpen routeplanner
  • Ons logo

Onze verenigingslogo heeft een speciale achterliggende filosofie een mooi verhaal. Deze is na te lezen op onze "het verhaal van onze logo" pagina.