• Bestuur

HV Zwolle kent een platte organisatie, we willen dat iedereen die iets voor de vereniging doet, betekent of namens de vereniging optreedt zeer toegankelijk te bereiken is. Geen laagjes management of kastje/muur.

Echter een vereniging is toch een organisatie welke op z'n minst een dagelijks bestuur nodig heeft en een aantal commissies/functies die bekleed moeten worden.

Vandaar hieronder een organigram van onze vereniging met het zevenkoppig dagelijksbestuur, welke hierin is weergegeven. Deze bestuursfuncties zijn echter ook eindverantwoordelijken/aanspreekpunten vanuit het bestuur voor de verschillende commissies/groepen/coördinatoren. Ook van deze commissies en functies is een overzicht gemaakt en kan gevonden worden op onze commissies pagina.

• Vertrouwenscontactpersonen (VCP)

Wij zijn Sanne Carabain (tel. 06-12589188) en Sietse Veerman. Als vrijwilligerswerk vervullen wij onder andere de taak van vertrouwenscontactpersoon (VCP) bij HV Zwolle. Sanne heeft tot een jaar of vier geleden bij HV Zwolle in dames 1, dames 2 en de midweek gespeeld en is op dit moment naast VCP ook coach van de F-jeugd. Ze is vaak tijdens de thuiswedstrijden van de heren en dames op zondag in de sporthal te vinden. Sietse is op zondagen ook vaak in de hal te vinden, wanneer hij speelt voor het herenteam. Daarnaast studeert hij in Nijmegen.

Voor de meeste zaken en zorgen kun je in eerste instantie goed terecht bij je coach, teamgenoten, vrienden of je familie. Mocht het zo zijn dat dat om wat voor reden dan ook niet kan, bijvoorbeeld omdat het moeilijk is om erover te praten, dan kun je bij de VCP terecht. Je mag ons altijd een berichtje sturen, bellen of gewoon even aanspreken in de sporthal. Het kan gaan om ervaringen van ongewenst gedrag, (seksuele) intimidatie, pesten, maar bijvoorbeeld ook vermoedens van matchfixing. Je kunt zowel voor jezelf, of als je je zorgen maakt om iemand anders contact opnemen. De VCP gaat met je in gesprek, biedt een luisterend oor en verkent samen met jou welke vervolgstappen passend zouden kunnen zijn. Daarin loopt de VCP altijd met jou samen op. Daarnaast houdt de VCP zich bezig met preventie. Wij werken ook landelijk samen met het NOC*NSF. Voor meer informatie, klik hier.

Ook als je vragen hebt over hoe een VCP te werk gaat, mag je altijd contact opnemen. Wij hebben als wens dat iedereen een veilig en inclusief sportklimaat kan ervaren bij onze vereniging!