Welkom bij Handbalvereniging HV Zwolle

Meld je direct aan, of train eerst 3x gratis mee

Tim Bloemen nieuwe hoofdjeugdtrainer HV Zwolle

Handbal is de allerleukste teamsport!

Wij zijn HV Zwolle, de handbalvereniging van Zwolle en regio met een rijke handbalhistorie sinds 1964. Om het handbal naar een hoger plan te brengen, zijn SV Tyfoon en SV Zwolle in juli 2016 gefuseerd tot het huidige HV Zwolle.

Onze missie? Het aanbieden van wedstrijd- en breedtesport waarbij alle leden met plezier op hun eigen niveau handbal kunnen spelen.
Tijdens de wedstrijden spelen wij in onze blauw-witte tenues: de kleuren van de stad Zwolle!

Welke soorten handbal bieden wij aan?

“Bij Handbalvereniging Zwolle kun je het hele jaar door handballen. In het voorjaar en in de zomer spelen we beachhandbal, in de herfst- en wintermaanden spelen we zaalhandbal. Check ze hieronder!

Zaalhandbal

Zaalhandbal is een teamsport waar het spel razendsnel van de ene naar de andere kant van het veld beweegt. Hierdoor is de sport een heerlijke uitlaatklep voor kinderen en volwassenen. Tijdens een wedstrijd verdedig je, val je aan, en trek je korte sprints. Ook maak je schijnbewegingen, blok je ballen en spring je om dichter bij het doel te komen. Je probeert zoveel mogelijk doelpunten te maken om uiteindelijk de winst mee naar huis te nemen. Handbal is een hard spel maar wordt altijd gespeeld met respect voor elkaar.

Beachhandbal

Beachhandbal: De zomerse strandvariant van handbal! Beachhandbal is een super leuk spel en wordt gespeeld vanaf ongeveer begin april tot eind juli. De wedstrijden vinden bijna altijd plaats in toernooivorm.

Enthousiast geworden, maar je wilt je nog niet binden? Train dan eerst 3x gratis mee om te ervaren of het wat voor je is, of wordt direct lid.

Missie

HV Zwolle streeft er naar een ambitieuze en gezellig handbalvereniging te zijn met een open en ondernemende cultuur. Prestatie, plezier en persoonlijke ontwikkeling staan hierbij centraal. Topsport en breedtesport gaan hand in hand samen.

Visie

• HV Zwolle biedt een warme, gezonde en veilige sportomgeving waar iedereen zich thuis voelt en graag (terug) komt
  • Realiseert dit met betrokken vrijwilligers en een professionele organisatie
  • Zet zich in voor sportieve en persoonlijke ontwikkeling van haar leden en inspireert hen om steeds het beste uit zichzelf te halen
  • Geeft het goede voorbeeld door het continue verbeteren van alles wat zij haar leden, bezoekers en partner aanbiedt
  • Is zich bewust van haar maatschappelijke rol en werkt actief aan een cultuur waarin iedereen zich welkom voelt

Kernwaarden

Sportieve en persoonlijke ontwikkeling

Prestatie en plezier

Open, veilig en gezellig

Ambitieus, doelgericht en ondernemend

Wat zeggen onze leden?

Ervaringen van onze leden

List item 5

Working out in this Gym has been one of the best decisions I have ever made for my fitness. Really love the positive vibes and friendly atmosphere.

LISANNE

List item 5