• Zondag 26 januari was het aan de heren van Zwolle om het thuis op te nemen tegen het sterke Quintus, welke in de top 3 stond. De heren uit Hengelo (gld.) hadden nog maar 2 wedstrijden verloren dit seizoen, dus het beloofde een moeilijke pot te worden.

Van tevoren werden de heren aangesproken, opdat het duel vooral in de verdediging gewonnen zou moeten worden. De heren van Quintus waren jong, snel en over het algemeen erg lang, dus er werd veel actie in de vorm van break-outs verwacht.
    De Zwollenaren begonnen goed aan het duel met een paar snoeiharde afstandsschoten van opbouwer Rik Talens. De gasten konden na elke aanval in de omschakeling gelijk weer wat terug doen, door middel van hun snelle hoekspeler, die uiteindelijk topscorer van het duel zou worden.

De dekking van Zwolle stond goed te verdedigen en konden zo een flink aantal gevaarlijke aanvallen afstoppen. Aanvallend liep het ook allemaal wat beter dan normaal en de twee teams bleken enorm aan elkaar gewaagd. De ruststand liet dit dan ook zien, want tegen de verwachtingen in, stond het 14-14 toen de mannen de kleedkamer in gingen.

In de rust werd benadrukt dat het aardig goed liep, maar dat de focus goed moest worden behouden. De tweede helft begon en in een aantal voorgaande wedstrijden was dit vaak een lastig moment voor Zwolle, maar niks bleek minder waar in deze wedstrijd. Zwolle ging verder waar het gebleven was met een aantal goede break-outs. Het duel bleef spannend, maar Quintus kreeg steeds meer moeite met gaten vinden in de Zwolse dekking. Ze konden wel een aantal penalty’s creëren om bij te blijven, maar er begon een klein gaatje te ontstaan in het voordeel van Zwolle.

Toen kwam er een tijdstraf voor Zwolle waar Quintus goed gebruik van wist te maken. De aanvallen liepen weer lekkerder en dit werd doorgezet, nadat de straf er aan de Zwolse kant weer op zat. Quintus dichtte het gat weer en kwam weer op gelijke hoogte te staan met Zwolle. Bij een stand van 28-28 was er nog iets meer dan een minuut te spelen. Zwolle maakte de aanval niet goed af waardoor Quintus het duel kon gaan beslissen. In de laatste 15 seconden kwam er een afstandsschot wat naast het Zwolse doel ging. Zwolle gooide een break-out naar voren, die maar net met één hand kon worden gevangen door Lesley Rigter. Hij aarzelde geen moment en speelde hem af naar Igor Klomp die in de slotseconde één op één met de keeper kwam te staan. De bal verdween in het doel precies toen het eindsignaal klonk. Zwolle heeft voor het eerst van Quintus kunnen winnen, en hoe!! Eindstand 29-28.

Doelpunten:
    Bart Kroeze 7
    Lesley Rigter 6
    Igor Klomp 4
    Rik Talens 4
    Jordy Hendriks 3
    Frank Van Velzel 3
    Benjamin Groot Koerkamp 1
    Eiko Saathoff 1

Zondag 2 februari 2020 mogen de heren weer in actie komen, dan zijn ze te gast bij het tweede team van Huissen/DFS Arnhem. De wedstrijd zal om 13:55 uur beginnen in sporthal De Brink te Huissen.

Klik voor foto's en video's