• Het promotiefilpje van HV Zwolle!

    Welkom bij de website van Travelbags HV Zwolle!

    Het verhaal achter onze logo!

    Onze verenigings-/hoofdsponsor!

    Onze nieuwsbrief van HV Zwolle in een nieuw jasje!

  • Van de veurzittert

    Het seizoen is al weer ruim een maand bezig en wat is het een mooi gezicht om alle leden in het nieuwe tenue te zien spelen. Van de kleinste jeugd tot de senioren zijn we herkenbaar en stralen we een vereniging uit.

    In ons beleidsplan staat vermeld dat we handbal als een binnensport willen benaderen en dat de buitensport een Beach handbal variant kan zijn.

    Met trots kan ik melden dat de gemeente op het terrein aan het Hoge Laar (aan de andere kant van onze kantine) afgelopen week begonnen is met de aanleg van een Beach handbalveld. Dit veld wordt door de gemeente aangelegd conform de NHV richtlijnen. We kunnen hier dus officieel wedstrijden en toernooien spelen.

    Het beheer en exploitatie zal vanuit onze vereniging uitgevoerd worden en binnenkort zitten we met de gemeente om tafel om hierover inhoudelijke afspraken te maken. Onze participerende verenigingen op het Hoge Laar kunnen vanzelfsprekend ook gebruik maken van dit veld. Onderstaand een foto van de aanleg van het veld.

     

     

    Daarnaast is onze website gereed en al een paar weken live. Via deze site zullen we veel communiceren en zijn diverse zaken zoals trainingstijden en locaties beschikbaar.

    Heb je tips laat het ons dat even weten via webmaster@hvzwolle.nl

     

    Algemene zaken

    Inmiddels zijn alle commissies weer van start gegaan. Samen maken we de vereniging, wat is er alweer veel werk verzet!

    De vrijwilligerscommissie (VC) heeft nieuwe leden bevraagd op voorkeur voor een vrijwilligerstaak en hen ingedeeld bij een commissie. Een hele klus om rekening te houden met voorkeur van leden, vraag van commissies en zwaarte van een taak. En dan ook nog overzicht houden! Komend seizoen gaat de VC een nieuw systeem voor vrijwilligerswerk invoeren. Dit systeem is van Sportlink, waar wij als vereniging al gebruik van maken. Houdt website en nieuwsbrief in de gaten voor ontwikkelingen.

    In september heeft de Activiteitencommissie (AC) de taken voor dit seizoen verdeeld. Eén activiteit hadden zij al achter de rug, namelijk de Bruisweek op Sportpark Marslanden van 29-31 augustus. En er diende zich meteen al een andere activiteit aan, namelijk een studentensportdag op 29 september, op het sportpark van het Carolus Clusius College. Deze sportdag werd georganiseerd door SportService Zwolle en Buro Ruis. Onze aanwezigheid bij deze evenementen is ter promotie van Travelbags HV Zwolle. De AC is momenteel bezig met de voorbereidingen van een vriendjes/vriendinnetjestraining, het schoolhandbal en natuurlijk het Sinterklaasfeest.

    De Werkgroep heeft van het bestuur de opdracht gekregen zich te richten fondsenwerving, zoals bv de speculaasactie, oliebollenactie, paaseierenactie etc. Zij zijn inmiddels bezig met de voorbereidingen. De opbrengst van de verschillende acties is nodig om als vereniging financieel gezond te blijven.

    De heren trimgroep is sinds september elke maandagavond weer te vinden in de gymzaal aan de van Hille Gaerthéstraat. Mochten er nog vaders zijn die in groepsverband hun conditie op peil willen houden, dan zijn zij van harte welkom bij de heren trimgroep. Er is momenteel geen dames trimgroep, maar als er interesse is voor een nieuwe groep, stuur een berichtje naar algemenezaken@hvzwolle.nl

     

    Financiële zaken

    De eerste incassorun vanuit HV Zwolle is zonder problemen gegaan. Daarnaast is het verzoek de ontvangen incassoformulieren zo spoedig mogelijk te retourneren aan de ledenadministratie.

    Het komende kwartaal zal invulling gegeven aan de inrichting van ons nieuwe boekhoudkundig systeem binnen sportlink.

     

    Facilitaire zaken

    De materiaalcommissie is de uitgifte van de kleding, ballen, bidons en overige materiaal wat nodig is, aan het afronden. Dat niet alles even vlekkeloos is verlopen is inherent aan een dergelijke grote operatie maar over het geheel gezien mogen we rustig stellen dat het eindresultaat er wezen mag en dat het een succesvolle operatie is geweest.

    Een groot compliment aan de mensen van de materiaalcommissie en aan allen die hierbij geholpen hebben.

    De komende tijd zal de commissie zich o.a. gaan bezig houden met het opstellen van een protocol waarin o.a. zal komen te staan wie er verantwoordelijk is/ zijn voor de uitgifte van kleding aan bijvoorbeeld nieuwe leden, inname van kleding wanneer men het lidmaatschap heeft opgezegd, hoe om te gaan met kapotte kleding. Dus voor degene die denkt dat de commissie nu niets meer te doen heeft, heeft het mis!

    Onderhoudscommissie (het klusteam)

    Zoals jullie misschien al wel gezien hebben staat sinds een paar maanden een groen oranje zeecontainer achter onze kantine. Voor het grootste deel zal deze gebruikt gaan worden als opbergruimte voor de materialen dat we bij het handballen gebruiken. (doeltjes, bankjes enz.??) Een klein deel zal dienst gaan doen als opbergruimte voor de kantine.

    Maar voor het zover is moest door ons klusteam nog heel wat voorwerk verricht worden.

    Zo zijn ze begonnen met het snoeien, kappen van de struiken die er stonden. Vervolgens moest er "wit" zand aangebracht worden en moesten ze ervoor zorgen dat de container waterpas zou komen te staan. Nadat dit allemaal gebeurd was kon de container gebracht en geplaatst worden.

    Het klusteam is de afgelopen maand(en) druk bezig geweest met het opknappen van de materiaalcontainer. Gaatjes in het dak werden dichtgelast, kleine gaten in de wand werden dicht gekit. Het dak is van binnenuit verstevigd en aan de buitenkant in de menie gezet.

    Er is een extra deur ingezet t.b.v. de opbergruimte van de kantine. Verder moest er natuurlijk ook nog elektra aangelegd.

    En om het af te maken is de hele container van een nieuw kleurtje voorzien. Voorwaarde was wel dat hij dezelfde kleur zou krijgen dan die van de kantine en dat is prima gelukt!

    Eén van de laatste klussen is, voordat het klusteam met haar winterslaap kan beginnen, dat er nog een nieuw dak op gemonteerd moet worden. De verwachting is dat dit voor het eind van deze maand gerealiseerd is.

    Na dit alles moest er ook nog het een en ander aan straatwerk verricht worden. En zoals jullie op de foto’s kunnen zien is dit inmiddels ook afgerond!