• Het promotiefilpje van HV Zwolle!

    Welkom bij de website van Travelbags HV Zwolle!

    Het verhaal achter onze logo!

    Onze verenigings-/hoofdsponsor!

    Onze nieuwsbrief van HV Zwolle in een nieuw jasje!

  • Hallo leden, ouders van leden en andere betrokkenen,

    Ook dit seizoen zijn wij als bestuur weer voornemens om nieuwsbrieven sturen, waarmee wij jullie informeren over actuele zaken. Nu de meeste mensen de weg naar het werk hebben gevonden en de scholen weer begonnen zijn, sturen wij de 1e nieuwsbrief van het seizoen 2016-2017.

    Van de veurzittert!

    Als trotse voorzitter mag ik jullie mededelen: Het is een feit, 1 vereniging = 1 Travelbags HV Zwolle.
    Ik hoop dat jullie allen een heerlijke vakantie hebben genoten of misschien nog steeds genieten. Wat hebben we een sportieve zomer gehad met als handbal hoogtepunt natuurlijk een fantastische 4e plaats van onze Olympische handbaldames. Over 8 jaar wellicht een topper van onze vereniging in de selectie….
    Als aandenken hebben we een Nederlands team shirt aangeboden gekregen waar alle handtekeningen van de Olympische RIO selectie op staan. Dit is het shirt van Lynn Knippenborg en hangt al in onze kantine op het Hoge laar.

    Voor de zomervakantie hebben we met elkaar enorm veel werk verricht om als nieuwe vereniging door te gaan. Dit hebben we op ons openingsfeest van 2 juli jl. gevierd met leuke activiteiten voor de jeugd in de middag waar na de formele Algemene Leden Vergadering een gezellig feest tot in de late uurtjes plaatsvond. Bedankt alle vrijwilligers die dit feest mogelijk hebben gemaakt, echt top!

    In de vakantieperiode hebben we met elkaar niet stil gezeten.
    De formele fusiezaken met de notaris en het NHV zijn afgerond. Daarna zijn met de Rabobank en Sportlink de administratieve zaken in gang gezet, waarna we in de komende weken kunnen overgaan naar onze administratie in Sportlink. Eind september zal de eerste automatische incasso plaatsvinden.

    Ook op het Hoge Laar is genoeg gebeurd, de oude kleedkamers zijn door de gemeente gesloopt en door de onderhoudscommissie zijn de voorbereidingen gedaan voor het plaatsen van een opslagcontainer. In deze container zullen we in eerste instantie de materialen van beide verenigingen opslaan die voorheen in de oude kleedkamers
    opgeslagen waren. Onderhoudscommissie hartelijk dank voor alle (technische) inzet.

    De materiaalcommissie heeft de door SportInn geleverde kleding voorbereid voor de uitgifte naar alle leden wat (bijna) afgerond is. Ik wil hen bedanken voor de inzet, want het coördineren van dit proces (van passen tot uitleveren) is geen te onderschatten taak.
    Daarnaast is op ICT gebied hard gewerkt aan de nieuwe website welke binnenkort live gaat.
    Deze vrijwilligers wil ik hartelijk danken voor de inzet.

    Het nieuwe seizoen
    Afgelopen week zijn de eerste trainingen gestart wat altijd een mooi begin is van een nieuw seizoen. We gaan binnen de jeugd dit seizoen vormgeven aan het technisch jeugdkader met als doel een ieder op zijn of haar niveau optimaal uit te dagen. Daarnaast zijn we binnen het technisch kader nog op zoek naar een aantal trainers en coaches, maar hierover in deze nieuwsbrief meer.

    Rest mij jullie een sportief maar vooral gezond seizoen 2016/2017 toe te wensen en wanneer er vragen/opmerkingen schroom dan niet mij en/of andere bestuursleden te contacten.

    Bernd Huizing

     

    Omgang kleding

    De afgelopen weken heeft u van de materiaalcommissie de kleding uitgereikt gekregen. Dat dit een hele operatie was zal u niet verbazen. Aangezien dit de eerste keer was mogen we rustig stellen dat het in haar totaliteit goed is verlopen. Een groot compliment aan de vrijwilligers die hier voor gezorgd hebben.

    Zoals u weet wordt u de kleding via een lease constructie aangeboden, wat inhoud dat dit eigendom van de vereniging blijft. Dit is ook de reden dat er bij ontvangst een document ondertekend moest worden.
    Het is de bedoeling dat deze kleding 3 jaar mee gaat dus wees er zuinig op! (wasvoorschrift volgt)
    Het is derhalve niet toegestaan om de uitgereikte kleding bij andere activiteiten buiten het handballen te gebruiken.

    Sokken

    We hebben bewust gekozen om bij het kleding pakket ook sokken aan te bieden. Deze zullen dus door de leden zelf moeten worden aangeschaft. We kunnen jullie dan ook niet verplichten om een bepaald type sok aan te schaffen. Om echter toch een bepaalde uniformiteit af te spreken willen wij voor de teams, die gezamenlijk sokken bestellen, vragen om een zwarte sok te bestellen. Bij voorkeur de sok: Advance Sock van Stanno.
    Wij zullen binnenkort deze sok ook in de webshop aanbieden.

    Website

    Onze compleet nieuwe website is bijna klaar en wordt komende week openbaar. De site is mooi en netjes ingedeeld en zoals al eerder aangegeven gekoppeld aan Sportlink. Hierdoor is het mogelijk alle wedstrijden en standen via de site aan jullie door te geven.
    Elk team krijgt een eigenpagina en via mijn NHV kun je ook je persoonlijke gegevens bijhouden. Daarnaast worden op de site alle nieuwe email adressen voor de (juiste) contactpersonen en commissies aangegeven.

    De site wordt beheerd door de communicatie commissie. Het vullen van nieuws op de site moet echter door ons allen gedaan worden. Hierbij dus alvast de vraag om zoveel mogelijk nieuws met elkaar te delen zodat we een mooie en actieve site krijgen die door ons allen veel bezocht wordt.

    Noodkreet: trainers gezocht!!!

    Door onvoorziene omstandigheden hebben wij nog niet voor alle jeugdteams een trainer/coach kunnen vinden. Dit geld voor de B1, D3 en E3. Aangezien we deze week begonnen zijn met trainen, is dat met name voor deze teams vervelend. Wij vragen bij deze of er nog iemand is die één van deze teams zou willen trainen.

    Trainingsschema Zaal

    Het trainingsschema voor het komende jaar seizoen is bijna klaar. Zodra deze definitief is, zullen wij dit melden en uiteraard ook op de site plaatsen. Ook dit jaar is het weer een hele puzzel om alle teams goed in te delen. Factoren die hierin meespelen is uiteraard ruimte en capaciteit, maar bedenk bijvoorbeeld ook dat veel trainers zelf ook nog speler
    zijn. Een hele klus! Wel kunnen we alvast melden dat we in de week van maandag 12 september starten met de binnen trainingen. Gezien de late vakantie in onze regio is dat al redelijk snel.

    Start seizoen

    De eerste competitiewedstrijden voor de jeugd staan voor 10 september gepland.
    Iedereen is van harte welkom om bij wedstrijden te komen kijken en uiteraard is dan de kantine geopend voor een hapje en een drankje!
    Wij wensen iedereen een leuk jaar toe met veel handplezier!


    Namens bestuur Travelbags HV Zwolle, Martin Kouwen